Ponnyakuten 4

Asså, jag tycker att ponnyakuten börjar spåra ur lite. Det är ju jättemånga som söker bara för att typ vara med i TV.

Hästarna är jätteolydiga och har ingen respekt. Det är ju egentligen inte alltid ett problem. Dom kommer med hästarna i vanligt grimskaft och hästarna drar iväg med ryttarna. Men hallå! Ta ett kedjegrimskaft, ryck tag i hästen EN gång, skapa förtroende så hästen litar på dig, det klarar istortsett alla. Det är inte så svårt. När vi köpte Poseidon hade han bara gått till och från hagen. Så han hade no respekt först när man sa till honom. Men jag och mamma har tränat och nu går det jättebra.


Dom sitter och "nöter" med sporrarna....

Det är oxå många som söker för att hästarna kickar och bockar och håller på (finns undantag) för att ryttaren sitter med sporrarna i heela tiden. Det skulle Silka oxå göra om jag gjorde. Hästarna är ju skinnflådda på sidorna.


På uttagningen som visas på TV sitter båda jag och mamma och skrattar åt för en del är ju så... Vad man nu ska säga, haha!

Men jag tycker att det är bättre när dom åtta stycken är utvalda och det verkligen börjar.



Några finns det väl med problem men många söker för att vara med i TV.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback