Historien om Silka♥ Del 3

Då hade vi 2 veckor på oss. Jag sa ja men vi skulle åka till branäs den helgen men jag och mamma stannade hemma.
 
Vi åkte iväg väldigt tidigt och var där bland dom första. Man fick hoppa fram i det lilla ridhuset och man såg inte ett smack! det var typ kolsvart. Fast det gick bra! Eva var på storhästtävling så jag fick hjälp utav en annan Eva ;)
Innan jag skulle gå in i ridhuset så var jag såå nervös så ni skulle bara veta! Jag hängde mig över Silkas hals för jag trodde verkligen att jag skulle spy!!!!
 
Jag gick in på banan och när jag startsignal red jag på första hindret. Kommer inte ihåg supermycket men vi hade suttit på läktaren i typ 1 och en halv timme och sett alla D-ponnysar. Och typ alla förutom ca: 10 hade stannat på hinder nr 3. 
stannat ut sig, "kanat" in i hindret och ramlat av mm. Jag var jättenervös när jag red mot det hindret.
Men eftersom jag har världens bästa häst, kollade hon inte ens.
 
Det var en maxad, parallel oxer som stog typ i ett hörn och lyste solen lite på det så det blev ljusare på en del ställen. Den var grön och vit randig och hade en massa blommar lindade runt bommarna + 2 grindar som stog ner.
 
Jag var felfri och fick en grön rosett. Jag hoppade även lagklassen. Jag var först så jag fick rida runt inne på banan jättelänge. Jag travade svängen som jag skulle ta mot första hindret men gjorde som en volt,
sen fattade jag galopp och red samma väg men Silka ville gärna hoppa så hon tog första bästa hinder. Så jag hoppade före startsignal men jag orkade verkligen inte hålla henne xD
 
Men jag var nöjd ändå!
 
Vi var så otroligt.... vad man nu ska säga... typ... fula!
Jag var så himla liten!!!!!
Hoppa lite högre än vad hon behövde xD
 
 
Imorgon = Del 4 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback