Emma Haag

Hej!
 
Jag heter Emma Haag och fyller 13 år den 18 december. Jag bor i Kil, Värmland och har mina 2 ponnysar uppstallade på Stall Lersäter. Jag är en vanlig hästälskare som satsar på hoppning. Jag tävlar på L:A nivå med min ena ponny. 
 
Silka är en B-ponny, 130 cm i manken. Hon är en grov skimmel som jag älskar mest av allt! Jag tävlar med henne på L:A nivå. Har nästan precis börjat hoppa L:A. Mitt mål är att kvala Msv men ett delmål är att hoppa fler L:A och få 3 felfria. 
Silka är JÄTTESNÄLL  i all hantering och är min lilla hund. Jag har också lärt henne att stegra på kommando!
 
 
Poseidon är en D-ponny, unghäst, ca: 146 cm i manken. Han är welshcob/welsh och har ganska litet huvud. Han är fux och jag älskar honom mest av allt! e: Cippin Red Crusader u: Wirvelwind eu: Mirth Master. 
Jag och min mamma har ridit honom på Lillerud för att kvala till 4-årschampionatets final. Där red mamma honom och han kom tvåa på löshoppningen. Han var kvalad och vi åkte till finalen i Falkenberg. Där hoppade jag honom. 
Man skulle hoppa en bana och domarna höjde upp allt eftersom dom såg vad vi klarade. Maxhöjden var 80 cm, det hoppade jag i slutet.
 
Jag fick superbra poäng för att tävla emot vuxna som jobbade med detta. Jag kom tvåa! Det var helt otroligt och trodde knappt att det var sant!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback